2013. december 15., vasárnap

A chili magok áztatása csíráztatáshoz (Day 0)

A nulladik (azaz az ültetés előtti) napon a magokat beáztattam 8-24 órára langyos vízbe. A 24 órát célszerű tartani, úgy hamarabb fognak csírázni a magok. Tejfölös poharakat használtam erre a célra, gondosan felcímkézve.

Chili magok áztatása
Chili magok áztatása ültetés előtt
Több blogon is olvastam, hogy ha a magok nem süllyednek el a vízben, akkor érdemes őket kiselejtezni. NEHOGY megtegyétek! Attól függő, hogy lemerül-e, hogy épp milyen szögből és erővel ejted/dobod bele a vízbe a magot. Nekem olyan magom is volt, hogy este még lebegtek, reggelre pedig már lemerültek. Vagy az ujjaim nyomására (szó szerint) merültek le.

Langyos csapvíz tökéletesen megfelel erre a célra, a poharakat pedig a konvektor tetején helyeztem el, hogy tartsa a hőt. Még közbeékeltem egy terráriumot, hogy ne legyen túl meleg a víz a 24 óra végére. Így pont optimális hőmérsékletet, 30-32 fokot sikerült tartani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése